Actualització de les darreres accions de la UOC juntament amb el consorci DXtera Institute

22 febrer, 2019

El 15 de gener, n’Emili Rubió, director de l’Àrea d’operacions i el Dr. Antoni Pérez-Navarro, director de recerca de l’eLearn Center i representant de la UOC a DXtera, van assistir al Board of Directors de DXtera. DXtera és una fundació sense ànim de lucre que busca transformar els resultats estudiantils i institucionals en l’educació superior. Ens especialitzem en ajudar els professionals de l’educació superior a aconseguir un accés més eficaç a la informació i coneixements per a la presa de decisions efectives i realitzar estalvis de costos a llarg termini, simplificant i eliminant barreres a la integració de sistemes i millorant l’agregació i el control de dades.

La UOC forma part del consorci DXtera des de gener de 2018 en qualitat de Founding Member i en constitueix el hub europeu de DXtera. El juny de 2018 la UOC, amb DXtera, va organitzar el Next Generation Student Success Symposium, que aquest any tornarà a organitzar entre el 21 i el 23 de maig.

El desembre de 2018 es va aprovar que la UOC formés part com a membre de ple dret del Board of Directors (fins aleshores n’era membre, però sense dret a vot) i la reunió de gener era la primera en què es participava amb aquest nou rol. En la reunió es va fer un repàs de les fites assolides al llarg del 2018, entre les quals hi ha els projectes en què ha participat la UOC, principalment l’ScoreCard, que estableix els ítems que ha de complir un procés d’evolució de, per exemple, un LMS per poder fer una licitació; o el projecte de xatbots per donar feedback als estudiants en el procés d’avaluació.

A banda del board of directors, n’Emili Rubió es va reunir amb el CIO de la Universitat de Hawai’i (UH), que juga el mateix rol que la UOC al Board of Directors per intercanviar experiències i enfocaments i van poder detectar diversos punts en comú entre la UH i la UOC. Finalment, tant n’Emili Rubió com el Dr. Antoni Pérez-Navarro van participar en les reunions que va fer la UH amb DXtera en el que serà el primer producte d’un membre que surt al mercat.

Després d’aquesta trobada, s’espera que els llaços entre la UOC i DXtera s’enforteixin en el futur per a benefici de tota la comunitat UOC.

Antoni Pérez Navarro es va doctorar en Física per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) l'any 2000. Es va llicenciar en Física, també per la UAB, el 1995. Actualment és el subdirector de recerca de l'eLearn Center de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), és professor dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació (EIMT) des del 2005 i també és el director del seu Observatori Tecnològic. Les seves activitats docents abasten els camps de la física i els SIG en enginyeria de telecomunicacions, informàtica, multimèdia i enginyeria industrial.