L’aprenentatge en línia traspassa les fronteres de l’aula

3 abril, 2019

El primer capítol de la Reina Roja examina dos centres amb seu als Estats Units que treballen de manera descentralitzada

Davant l’actual panorama de renovació constant i disrupció tecnològica, les universitats han d’oferir propostes que preparin els estudiants per afrontar el repte del canvi. L’aprenentatge en línia traspassa les fronteres de l’aula i facilita als estudiants la submersió en el coneixement de manera ubiqua. Aquest capítol de La Reina Roja examina dos centres amb seu als Estats Units que treballen de manera descentralitzada.

La Western Governors University d’Utah, ofereix una estructura de tarifa plana i flexible on els estudiants es poden matricular a l’inici de qualsevol mes, de les assignatures que desitgin en modalitat online. Des de la seva fundació el seu ànim va ser ajudar a residents en zones rurals, estudiants amb baixos ingressos i grups en risc d’exclusió social a aconseguir un graduat superior sense els alts costos de les universitats tradicionals. El seu sistema es basa en l’aprenentatge per competències i s’adapta al ritme i a les habilitats de cada estudiant.

El segon exemple és Minerva University de San Francisco, una universitat en la qual els estudiants cada semestre canvien de ciutat per conèixer les realitats de diferents continents. Durant el primer any viuen en una residència a San Francisco, el segon a Buenos Aires i Berlín, el tercer a Bangalore i Seül i el quart a Istanbul i Londres, encara que aquestes localitzacions puguin variar. El sistema de Minerva University es basa en les classes invertides (flipped classroom): els estudiants preparen les classes amb anterioritat ajudats pels materials oferts pel professor. Posteriorment, en unes classes on tots els estudiants apareixen a una pantalla compartida, doncs participen de manera remota -encara que comparteixin ciutat- i que són gravades, posen en comú els seus coneixements amb el professor, el qual té un paper d’acompanyament.

Tot això ho podreu veure en aquest capítol de la Reina Roja que es troba disponible aquí!

L'eLearning Innovation Center (eLinC) impulsa l'evolució del nostre model educatiu a través d'innovacions en l'aprenentatge.