Les escoles més innovadores d’avui formen els professionals que canviaran el món de demà

8 maig, 2019

A La Reina Roja entrevistem a la xarxa Ashoka i a dues de les escoles espanyoles que en formen part

La potenciació dels valors i les habilitats s’està convertint en quelcom essencial per a la formació dels estudiants que han d’esdevenir adults preparats per a un món en constant metamorfosi, bé sigui gràcies a la transformació digital o als canvis socials.

En aquest capítol de La Reina Roja, Aprenent per al canvi, Lluís Pastor ens dóna a conèixer la xarxa internacional Fundación Ashoka. Aquesta treballa amb empreses per aconseguir l’impacte social a través dels seus empleats i model de negoci. Ashoka acredita també centres educatius (fins a 300 a nivell global, trobant-se 7 d’ells a Espanya) que formen els seus estudiants com a agents de canvi, basant el seu model pedagògic en habilitats, valors i treball en equip per a formar persones que millorin el món.

Dues de les institucions escollides com a centres Changemaker Ashoka son el Centro de Formación Padre Piquer, a Madrid, i l’Escola Sadako, de Barcelona, les quals l’amfitrió del programa, Lluís Pastor, ha visitat per tal de mostrar-nos la fórmula del seu èxit escolar.

El Centro de Formación Padre Piquer s’ha enfrontat al repte de reduir l’absentisme escolar amb gran èxit, en trobar-se amb una realitat social de convivència entre diferents cultures i religions i dins el marc d’un barri deprimit econòmicament. El centre basa el seu model en l’aprenentatge col·laboratiu i el treball per àmbits, així com la relació propera entre alumnes i professorat.

L’ Escola Sadako potencia l’emprenedoria social dels seus estudiants i la creació  de propostes innovadores. Això ho aconsegueix fomentant la capacitat de tenir idees, la implicació, la curiositat i d’altres habilitats que ajudin a crear el canvi. Els seus alumnes es reuneixen en assemblees on prenen decisions conjuntament i el seu model pedagògic fomenta la consolidació en el temps de tot l’aprenentatge, tant curricular com de les habilitats adquirides.
Tot això ho podreu veure en aquest capítol de la Reina Roja que es troba disponible aquí!

L'eLearning Innovation Center (eLinC) impulsa l'evolució del nostre model educatiu a través d'innovacions en l'aprenentatge.