Publicació al Repositori Institucional O2 de la memòria “La formació de professorat a la UOC: un impuls continu al desenvolupament docent”

19 setembre, 2018

Des dels inicis de la UOC, el professorat, els tecnòlegs, els pedagogs i els professionals de la gestió universitària van anar definint, desenvolupant i implementant tots els elements que l’han fet esdevenir una universitat singular i que, actualment, podem reconèixer també en institucions d’arreu del món. El resultat no va ser només l’existència de la pròpia UOC, sinó també el coneixement que es va generar i que continua generant-se.

La formació del professorat és actualment una part essencial de l’estratègia de la universitat, sent una eina indispensable per a fomentar la qualitat docent i impulsar l’evolució del seu model educatiu. ,És, a la vegada, una realitat al servei d’un col·lectiu de prop de 300 professors propis i de més de gairebé 4.500 professors col·laboradors, els quals se n’han beneficiat durant els seus més de 20 anys d’existència.

La memòria que presentem, va ser finalitzada el maig de 2018 i presentada com a candidatura col·lectiva per optar a la Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària 2018. Ara ha estat publicada ara al Repositori Institucional O2 de la UOC i reprodueix el relat d’aquesta història d’èxit sota el fil conductor de la formació del professorat en la millora de la docència i l’aprenentatge. En ella s’identifiquen de forma exhaustiva les línies i iniciatives que han tingut lloc en diversos moments, explicant les motivacions i el context en què s’han esdevingut, i posant en valor la qualitat professional dels seus protagonistes.

No us perdeu aquest relat de l’equip de Processos d’Aprenentatge de l’eLearn Center sobre vint anys UOC de formació del professorat en la millora de la docència i l’aprenentatge dins la memòria “La formació de professorat a la UOC: un impuls continu al desenvolupament docent”.

La formació de professorat a la UOC: un impuls continu al desenvolupament docent. Memòria UOC. Enllaç handle http://hdl.handle.net/10609/84725
Equip Processos d’Aprenentatge. eLearn Center. Universitat Oberta de Catalunya (Toni Martínez Aceituno, Xavier Mas Garcia, Cristina Girona Campillo, Maria José Angulo Valdearenas, Loles González García, Marta Merino Rubio, Bel Palou Vives).

Foto de rawpixel via Unsplash

L'eLearning Innovation Center (eLinC) impulsa l'evolució del nostre model educatiu a través d'innovacions en l'aprenentatge.